Belgijskie Ikony: Brussels Airlines prezentuje Atomium
Atomium – latający symbol belgijskiej innowacyjności
Brussels Airlines po raz kolejny udowadnia, że łączenie pasji do lotnictwa z dumą narodową może zaowocować czymś naprawdę wyjątkowym. W ramach konkursu „Design your Belgian Icon”, linia zaprosiła wszystkich do zaprojektowania nowego malowania jednego ze swoich samolotów. Z ponad 900 nadesłanych projektów, po głosowaniu publiczności i obradach prestiżowego jury, zwycięzcą został Thomas Faes z pracowni Faes Architecture. Jego wizja, inspirowana kultowym Atomium, już teraz zdobi jeden z samolotów floty Brussels Airlines, przemieniając go w unoszącą się nad Europą ikonę belgijskiego designu.
Od Expo 58 do belgijskiej ikony w przestworzach
Atomium, wzniesione z okazji Expo 58 w Brukseli, od lat symbolizuje postęp technologiczny, kreatywność i ducha współpracy międzynarodowej. Składająca się z dziewięciu połączonych sfer konstrukcja miała pierwotnie istnieć tylko tymczasowo, lecz szybko zdobyła serca Belgów i odwiedzających z całego świata. Dziś jest nie tylko symbolem stolicy, ale i świadectwem belgijskiej wyobraźni oraz odwagi myślenia w wielkiej skali.
Projekt Thomasa Faesa zachwycił jury nie tylko estetyką, ale i swoją symboliką – nowoczesną interpretacją połączonych sfer Atomium jako uniwersalnego znaku jedności, innowacji i siły wspólnoty. Malowanie idealnie wpisuje się w misję Brussels Airlines: „Reprezentować to, co najlepsze w Belgii, na całym świecie”.
Jak mówi Dorothea von Boxberg, CEO Brussels Airlines:
„Atomium to nie tylko architektoniczna ikona – to manifestacja ducha, który napędza Belgów do patrzenia w przyszłość. Dzięki temu projektowi unosimy ten duch jeszcze wyżej – dosłownie i w przenośni.”
Belgijskie Ikony w przestworzach
Brussels Airlines od lat pielęgnuje tradycję przedstawiania światu belgijskich symboli poprzez unikatowe malowania samolotów. Wszystko zaczęło się w 2015 roku od Rackhama, hołdu dla Tintina i świata komiksu. Później do floty dołączył Trident, oficjalny samolot belgijskich reprezentacji piłkarskich, a także Amare, powstały we współpracy z festiwalem Tomorrowland – będący wyrazem radości, muzyki i wspólnoty.
Teraz Atomium dołącza do tej elitarnej grupy jako ambasador belgijskiego wzornictwa, architektury i innowacji, przypominając pasażerom z całego świata, że Belgia to coś więcej niż czekolada i piwo – to kraj, który potrafi sięgnąć gwiazd.